Diab-Pont Konyha

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Szakácskönyvünk újdonságaiból:

1 1 1 1 1 (4 Értékelés)

A bogyós gyümölcsök jótékony hatása többek között magas antioxidáns tartalmukban rejlik. Az antioxidánsok számos pozitív tulajdonsága közül a daganatmegelőző és immunrendszer-erősítő hatás az,amit a leginkább kiemelendő. Cukorbetegek számára ajánlható és fogyasztható. Szénhidráttartalmuk többnyire ugyanúgy alacsony, mint a kalóriatartalmuk. Ez alól csak néhány kivétel van.

Érdemes naponta többször is az étrendünkbe iktatni ezeket a gyümölcsöket, akár friss formában a tízórai vagy az uzsonna részeként, vagy gyümölcsleves, saláta, vagy vashúsok mellé mártásnak elkészítve. Nézzük sorban a gyümölcsök jellemzői és jótékony hatásaikat

Áfonya

100 grammban 11-12 gramm a szénhidráttartalma, figyeljünk a mértékre!

  • Gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban. Külön kiemelendő vas és az antocián, vagyis az antioxidáns tartalma.
  • Kálium tartalma sem elhanyagolható, ami a következőkben játszik szerepet
  • A szervezetünk folyadékháztartásának szabályozása
  • Az idegrendszeri ingerületek átviteléhez
  • Sejtek energiával való ellátásában
  • Részt vesz a fehérjékből és a zsírokból való energia felszabadításában
  • Sok enzimet és hormonfolyamatot befolyásol
  • Az izmoknak, főleg a szív munkájához járul hozzá
  • Méregtelenítés
  • Segíti az agy munkáját
  • A kalcium gyors kiürülését megakadályozza
  • Segít csökkenteni a vérnyomást, a koleszterinszintet
  • Az allergiát segít kezelni
  • Oldja az izomgörcsöket

Található még benne kalcium, magnézium, vas, kén, mangán, foszfor, cink, C- és A-vitamin is. Ismert antibakteriális hatásáról is, különböző bőrkiütések vagy bőrbetegségek kezelésére is alkalmazható. Az Áfonyás gyógyteákkal vigyázni kell, ugyanis nagyobb mennyiségben fejfájást, émelygést is okozhat! Az áfonya segíti a bél-, és hólyagműködés és az ismert antioxidáns hatásánál fogva védelmet nyújthat az érelmeszesedés ellen. Bélműködést serkentő hatása élelmirost-tartalmának, főleg a pektinnek köszönhető. Székrekedéssel küszködőknek fogyasztása különösen javasolt. Számos kutatás bizonyítja, hogy nagy valószínűséggel óv a nyelőcső-, a szájüreg-, a garat- és a gyomorrák kialakulásától. Védőhatása a tüdő-, a végbél-, a mell és a méh-nyakrák ellen is kifejezett.

Csipkebogyó

Szénhidráttartalma 16 gramm/100g!

Legfontosabb élettani hatásai:

  • Segíti a vas felszívódását a szervezetben, ezáltal megelőzhető a vérszegénység, nők számára kiemelten fontos
  • jó B vitamin forrás, ami az idegrendszer megfelelő működéséhez járul hozzá
  • K-vitamint is bőven tartalmaz, ami megelőzi a vérzékenységet, vérzéscsillapító hatású
  • az A vitamin képzéséhez fontos karotinoidokat is tartalamaz

Málna

5,4 gramm szénhidrátot tartalmaz 100g-ban.

Pekint, ásványi anyagokat mint például kalciumot, foszfort, káliumot tartalmaz. Vitaminok közül az A vitamin elő vitaminját, B1, B2 és C vitamint tartalmaz. Egyes kutatások bebizonyították, hogy a málnakivonat az emlődaganat és a vastagbéldaganat megakadályozásában szerepet játszik.

Szeder

6,3 gramm szénhidrátot tartalmaz 100g-ban.

Élettani hatásait tekintve magas karotintartalma miatt lehet kiemelkedő szerepű. Az egyik legfontosabb A provitamin forrás.
C-vitamin tartalma is jelentős.

Szőlő

Szénhidráttartalma 18 gramm/100g!

Ennek a gyümölcsnek a cukorbetegek számára akkor van szerepe, ha a vércukorszint leesett és hirtelen helyre kell állítani az állapotot. A szőlőben, mint ahogy a neve is mutatja, szőlőcukor található. A szőlőcukor energiát szolgáltat és gyorsan bekerül a vérbe. Található benne magnézium, amely segíti az izom és a szívműködést, a mangán a pajzsmirigy és az idegrendszer működésében, valamint a csontok anyagcseréjében játszik fontos szerepet. Összetevői jótékonyan hatnak az immunrendszerre, héjának rosttartalma segíti az emésztést, bélműködést, magjának olaja csökkenti a vér koleszterinszintjét, savai segítik az emésztést, a hasnyálmirigy működését.

Egres

8 gramm szénhidrátot tartalmaz 100g-ban.

A szőlő után az egres tartalmazza a legtöbb cukrot a bogyós gyümölcsök közül. Savanykás íze és almasav tartalma étvágygerjesztő és emésztést segítő hatású. Jótékony hatásai közé tartozik a bélműködés segítése és az erek érelmeszesedésének megakadályozása.
Pektin, vagyis rosttartalma azonos az almáéval.

Földieper

7,2 gramm szénhidrátot tartalmaz 100g-ban.

Az eper táplálkozás élettani hatásai:

  • serkenti az emésztést és a veseműködést
  • erősíti az immunrendszert
  • segíti a méregtelenítést
  • Vastartalma miatt jó a vérszegénység, a köszvény és tuberkulózis ellen.

Termése gazdag ásványi anyagokban (kálcium, kálium, foszfor és különösen a vas), gyümölcssavban, A provitaminban, B1 és B2 vitaminban, és mindenekelőtt C-vitaminban, fenol tartalma révén különösen a szívünk, érrendszerünk működését segíti. Magas rost-, és víztartalma miatt csökkenti az étvágyat. Kutatások bizonyították, hogy akik rendszeresen fogyasztanak epret, erősebb az immunrendszerük, ellenállóbb a szervezetük. Jó C-vitamin és mangánforrás. A szépségiparban a bőr kötőszöveteinek erősítő hatását kamatoztatják. Jellemzői a szamócáéval megegyezőek.

Ribizli (fekete és vörös)

A fekete 7 gramm, a vörös 9,5 gramm szénhidrátot tartalmaz 100g-ban.

Kiemelendő hatásai a szervezetre:

  • Gazdag káliumban, kálciumban, foszforban, pekinben és gyümölcssavakban
  • Magas a C vitamin tartalma
  • A krónikus fájdalmakat kúraszerűen alkalmazva csökkenti, meghűléses megfázások hatékony természetes gyógyszere.
  • Jelentős a kalcium- és vastartalma, fogyasztása ezért segít a vörösvértest-képzésben, emelheti a hemoglobin-mennyiséget. Gyermekek és nők vashiányos vérszegénysége esetén ugyancsak hasznos a fogyasztása.
  • Méregtelenítő és vízhajtó hatású.
  • A vér kórosan magas koleszterin- és vérzsírszintjének csökkenésében is szerepe van
  • Segíti a bélflóra egészséges alakulását
  • Levelének teája vizelethajtó, enyhe vérnyomáscsökkentő és izzasztó hatású.
  • Hólyag és vese- illetve prosztatabetegségekre is ajánlják.
  • Friss levelei szétdörzsölve enyhítik a rovarcsípések okozta kellemetlenségeket.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés